INFORMATIONSMATERIALE

Cooltech

Der er nogle få ting, du skal vide inden din behandling, så derfor vil vi bede dig læse nedenstående grundigt igennem, så du føler dig godt forberedt.

Selve behandlingen:
Det anbefales ikke at tage sol 3 dage før behandlingen. Skal du behandles på underkroppen, så tag evt. løse bukser på.
Inden vi påbegynder din behandling optager vi kliniske fotos samt måler de pågældende områder, der skal behandles på kroppen.
Selve Cooltech behandlingen varer 70 minutter. Behandlingen foregår ved, at Cooltech applikatoren suger fedtvævet ind med et vacuumtryk, hvorefter en kontrolleret kulde påvirker området, som derved får fedtcellerne til at gå til grunde. Under behandlingen kan du slappe af, læse eller arbejde på din computer. Du vil få tilbudt vand, the eller kaffe under behandlingen.
Vaccumtrykket kan stramme lidt i huden de første 10 min, men teknologien er skånsom og gør ikke ondt. Efter behandlingen kan du straks optage daglige gøremål eller aktiviteter.

Efter din behandling:
Lige efter behandlingen vil huden være rød, men aftager hurtigt. Der kan også dannes blå mærker og blodudtrædninger. Det sker dog sjældent. Huden kan opleves som særligt følsom i et par uger efter behandlingen og enkelte vil opleve symptomer som let hævelse, ømhed, prikken og kløen. Dette kan afhjælpes med let smertestillende og har ikke betydning for dine daglige aktiviteter.
Ca. 4 % oplever det, der i faglig tale kaldes ’late on set pain’, hvilket typisk er ved behandling af maven. Det kan føles som en brændende, stikkende og prikkende smerte i det behandlede område, som indtræder 3-4 dage efter behandlingen og kan vare i 7-10 dage. Årsagen er, at nerveenderne er påvirkede efter kulden. Ubehaget kan vare i op til 7-10 dage.
Tilstanden er aldrig permanent og har ingen betydning for resultatet af din behandling, men kan føles ganske ubehagelig. Såfremt du oplever ubehag, så kontakt os endelig på klinikken. Efter 10-12 uger vil du have det endelige resultat af din Cooltech-behandling.
Personer med følgende kontraindikationer bør ikke tilbydes cooltech® behandlingen:

• Kulde-overfølsomhed
  • Raynaud syndrom og kryoglobulinæmi (hvide fingre)
  • Multipel Sclerose
  • Cold fiber hypoproteinemia (nyresygdom)
  • Nedsat organfunktion (alvorlig sygdom i lever, hjerte, nyrer eller lign.)
  • Utilstrækkeligt reguleret diabetes med sekundære diabetes-komplikationer.
  • Feber
  • Infektioner, generelle eller lokale
  • Kroniske infektioner med associeret morbiditet (HIV, HCV, etc.)
  • Graviditet eller ammende
  • Systemisk lidelse med hud-manifestation: SLE systemisklupus erythematous, dermatomyositis, scleroderma
  • Aktive hudinfektioner i behandlingsområdet
  • Åreknuder og årebetændelse
  • Neoplasi (nyopståede knuder / svulster i huden)
  • Paradoks fedtvævs hyperplasi

Hvis du er i tvivl om, hvorvidt du kan foretaget en behandling, så kontakt os endelig på klinikken.

Vi glæder os til at behandle dig!

Mærker vi benytter

Lad Aglaia Klinikken forkæle dig

- med spændende nyheder og eksklusive tilbud